Cookies & integritetspolitik

Vi anvender cookies på vores website, så I kan få en så god brugeroplevelse som muligt. En cookie er en lille tekstfil, som ikke indeholder personlig information, eksempelvis din e-mailadresse eller dit navn. Cookien sendes fra vores webserver og bliver gemt på din computer. Det påvirker ikke din computer på nogen måde, og når vi gemmer cookies, skyldes det bl.a., at vi gerne vil gøre det enklere for dig at bruge vores website. Desuden har vi mulighed for at måle trafikken. Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies, kan du blokere for dem i din browsers sikkerhedsindstillinger. Det betyder dog samtidig, at vores website ikke vil fungere helt optimalt.

 

Integritetspolitik

HBS SWEDEN AB, org. nr. 556760-4409 (herefter benævnt ”Exuviance-klinikken”, ”Vi”, ”Vores” osv.), respekterer din personlige integritet og sikrer, at du kan føle dig tryg med den måde, hvorpå dine personoplysninger behandles hos os. Denne persondatapolitik forklarer, hvordan Exuviance-klinikken indsamler og behandler dine personoplysninger. Politikken beskriver også dine rettigheder over for os, og hvordan du kan gøre dine rettigheder gældende.

HBS Sweden AB er dataansvarlig for dine personoplysninger, som behandles i overensstemmelse med denne persondatapolitik. Du kan altid kontakte os, hvis du har spørgsmål til dine personoplysninger, ved at sende en e-mailmeddelelse til booking@exuvianceklinikken.dk

 

1. HVILKE PERSONOPLYSNINGER BEHANDLES?

Vi kan indsamle alle typer personoplysninger om dig i forbindelse med, at du lader dig registrere som kunde i vores bookingsystem, booker en behandling, køber nye produkter, deltager i vores arrangementer eller på anden måde kommer i kontakt med os. Generelt gemmer vi dine personoplysninger så længe, vi har brug for dem for at kunne opfylde de formål, som vi har indsamlet dine personoplysninger til.

Vi træffer passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, i overensstemmelse med branchestandarden, for at sikre, at din information bliver beskyttet mod, at uautoriserede personer får adgang til den. På denne måde kan vi tilbyde dig en så god og tilpasset service som muligt, uden at information eller personoplysninger bliver indsamlet, opbevaret eller behandlet mere end højst nødvendigt.

Følgende afsnit beskriver, hvilke personoplysninger der indsamles og behandles af Exuviance-klinikken, samt deres formål, juridiske grundlag og lagringsperiode:

Person- og kontaktinformation

Når du foretager en booking eller efterspørger information, skal du give oplysninger, f.eks. dit navn, e-mailadresse og telefonnummer. Når du første gang foretager en booking på klinikken, pr. telefon eller i vores bookingsystem, oprettes du som kunde i vores bookingsystem med navn, e-mailadresse og telefonnummer sammen med eventuelle bemærkninger, som du selv oplyser eller indtaster ved eventuel booking online. Vi tilbyder også at oprette dig som kunde ved produktkøb, hvis du ønsker at have en kundeprofil hos os. Vi gemmer normalt også eventuel korrespondance med dig i forbindelse med henvendelser.

Hvorfor skal vi bruge informationen?
Person- og kontaktoplysninger bruges til at administrere kunderelationen. Hermed menes vores mulighed for at kontakte dig i forbindelse med bookinger eller spørgsmål om opfølgninger, behandle reklamationer og tilmeldinger til vores arrangementer osv. Dit mobiltelefonnummer og e-mailadresse kan også bruges til bookingbekræftelser og -aflysninger samt påmindelser pr. SMS.

Hvis du er kunde hos os og i forbindelse med din registrering har givet dit samtykke til at abonnere på vores nyhedsbreve, vil vi behandle din e-mailadresse, så vi kan udsende nyhedsbreve til dig. I nyhedsbrevene finder du et link, som du kan klikke på, hvis du ønsker at afmelde nyhedsbreve. Når du har klikket på dette link, stopper vores behandling af dine personoplysninger med samme formål (dvs. at du ikke modtager flere nyhedsbreve). Lovgrundlaget for denne behandling er vores legitime interesse i at udføre kundepleje og markedsføring.

Din e-mailadresse kan også bruges til at give dig mulighed for at påvirke vores ydelser og tilbud, f.eks. gennem kundeundersøgelser. Lovgrundlaget er vores legitime interesse i at kunne bedømme, udvikle og forbedre vores ydelser og tilbud, så de bliver bedre.

Hvor længe gemmer vi informationen?
Hvis du ikke specifikt beder om andet, gemmer vi dine data i vores kunderegister i tre år fra det tidspunkt, hvor kunderelationen er stoppet, dvs. tre år fra dit seneste køb eller hudplejebehandling. Kunderelationen betragtes som afsluttet, når behandlingen/købet af afsluttet, og eventuelle opfølgninger er gennemført.

Andre personoplysninger

Når du bruger vores ydelser, kan vi få brug for information om din sundhed. Det kan eksempelvis dreje sig om oplysninger om eventuel sygdom og lægemidler, som kan have betydning for en hudplejebehandling, som du har booket. Sundhedsoplysninger kan blive indsamlet, hvis du enten mundtligt eller skriftligt videregiver sådanne oplysninger til klinikkens medarbejdere, når du er i kontakt med dem. Ved dit første besøg hos os beder vi dig om at udfylde et kundekort og give dit samtykke til, at de sundhedsoplysninger, du eventuelt har givet os, kan lagres i vores bookingsystem. Du kan når som helst tilbagekalde dit samtykke.

Hvorfor skal vi bruge informationen?
Information om hudtilstand, allergier, andre behandlinger, eventuel sygdom og lægemidler noteres ved behov, så vi kan tilbyde dig en skræddersyet behandling samt minimere skader og problemer. En del behandlinger, hudtilstande, lægemidler og hudplejepræparater gør huden særligt følsom, og det er vigtigt, at behandlende kosmetologer har adgang til denne information. Når vi har kendskab til andre behandlinger, tilstande, lægemidler og præparater, som har betydning for huden, kan vi tilpasse behandlingerne, så du opnår et optimalt resultat. Lovgrundlaget for denne behandling er vores legitime interesse i at udføre kundepleje.

Hvor længe gemmer vi informationen?
Hvis du ikke specifikt beder om andet, gemmer vi dine data i vores kunderegister i tre år fra det tidspunkt, hvor kunderelationen er stoppet, dvs. tre år fra dit seneste køb eller hudplejebehandling. Kunderelationen betragtes som afsluttet, når behandlingen/købet af afsluttet, og eventuelle opfølgninger er gennemført.

Købsinformation

For at vi kan tilbyde dig en personligt tilpasset service og oplevelse, registrerer vi dine produktkøb og gennemførte behandlinger i din kundeprofil i vores bookingsystem, når du har oprettet dig selv som kunde hos os. Du kan naturligvis altid købe hudplejeprodukter uden først at skulle registrere dig som kunde, eller uden at købet skal registreres i en eksisterende kundeprofil, hvis en sådan eksisterer.

Hvorfor behandler vi informationen?
Når dine produktkøb er registreret i din kundeprofil, kan vi yde dig en bedre service og oplevelse i forbindelse med kommende køb.

Hvor længe gemmer vi informationen?
Hvis du ikke specifikt beder om andet, gemmer vi dine data i vores kunderegister i tre år fra det tidspunkt, hvor kunderelationen er stoppet, dvs. tre år fra dit seneste køb eller hudplejebehandling. Kunderelationen betragtes som afsluttet, når behandlingen/købet af afsluttet, og eventuelle opfølgninger er gennemført.

  • Særligt om før- og efterbilleder
    Når vi viser, hvad der kan opnås med en behandling, vil vi ved behov benytte fotos før og efter en hudplejebehandling. I sådanne tilfælde skal du underskrive et dokument, i hvilket du godkender dette og samtidig accepterer, at vi kan lagre billederne i højst tre måneder efter seneste fotografering. Hvis vi evt. ønsker at bruge billeder af dig til markedsføring, skal du godkende det i et særligt dokument. Aktuelle vilkår og anvendelsesområde vil i så fald fremgå af hver enkelt aftale.
  • Særligt om kameraovervågning
    Vi har kameraovervågning i vores klinikker af hensyn til personalets sikkerhed og for at forebygge og undersøge eventuelle lovovertrædelser.Materialet bruges kun af sikkerhedsansvarlig ved mistanke om lovovertrædelse. Materialet opbevares i to uger og slettes herefter automatisk.
  • Anden indsamling af personoplysninger
    Exuviance-klinikken indsamler ikke oplysninger om dig fra andre kilder end dig selv.

 

2. HVEM HAR ADGANG TIL DINE PERSONOPLYSNINGER?

Klinikkens medarbejdere har adgang til dine personoplysninger via individuel pålogning i bookingsystemet. De virksomheder, som vi har indgået aftale med om booking- og kassesystemer samt om udsendelse af nyhedsbreve, er dataansvarlige over for os og må kun behandle dine personoplysninger efter vores instrukser og ikke med andre formål for øje.

 

3. DINE PERSONOPLYSNINGER BEHANDLES INDEN FOR EU/EØS

Exuviance-klinikken behandler kun dine personoplysninger i Danmarkeller inden for EU/EØS. Dine personoplysninger må ikke overføres til, eller behandles i, et land uden for EU/EØS, uden at du har modtaget information om, at overførslen kan foregå sikkert og efter loven.

 

4. DINE RETTIGHEDER

Du har ret til at få information om og selv bestemme, hvordan dine personoplysninger skal behandles af Exuviance-klinikken. Her følger et kort overblik over dine rettigheder:

  • Ret til at få indsigt i og flytte dine data
    Du har ret til at anmode om at få indsigt i dine personoplysninger. Hvis vi modtager en anmodning om indsigt, vil vi bede om at par ekstra oplysninger for at sikre, at vi udleverer oplysningerne til den rette person. I forbindelse med den behandling, som vi foretager på basis af vores aftale med dig eller med dit samtykke i en bestemt behandling, kan du anmode om at få indsigt i de personoplysninger, som du har anmodet om at få overført til en anden dataansvarlig (såkaldt dataportabilitet).
  • Ret til at få berigtiget personoplysninger
    Har vi ikke dine seneste oplysninger, eller behandler vi ukorrekte personoplysninger om dig? I så fald kan du anmode om, at dine personoplysninger bliver berigtiget.
  • Ret til at gøre indsigelse mod en behandling
    Du har ret til at gøre indsigelse mod, at dine personoplysninger behandles i henhold til legitime interesser (hvilke personoplysninger, der behandles på hvilket juridisk grundlag, fremgår ovenfor under rubrikken ”Personoplysninger, som behandles”). Hvis du gør indsigelse, vil vil behandle din indsigelse og foretage en vurdering i hvert enkelte tilfælde.
  • Ret til at slette personoplysninger samt begrænsning
    Du har ret til at anmode om at få dine personoplysninger slettet, hvis disse ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, hvortil de er indsamlet (se, til hvilket formål hver enkelt personoplysning indsamles under overskriften ”Personoplysninger, som behandles”), eller hvis du vurderer, at oplysningerne er indsamlet i strid med gældende lovgivning. Du har ret til at anmode om, at behandlingen af dine personoplysninger begrænses, indtil evt. ukorrekte oplysninger er blevet berigtiget, eller en indsigelse fra dig er blevet afgjort.
  • Ret til at indgive klage
    Du har ret til at kontakte og indgive en klage til den danske tilsynsmyndighed Datatilsynet, hvis det er din opfattelse, at dine personoplysninger er behandlet ukorrekt af os.

 

5. DU KAN ALTID KONTAKTE OS

Exuviance-klinikken er dataansvarlig for behandling af dine personoplysninger i henhold til nærværende persondatapolitik. Vi følger svensk databeskyttelseslovgivning i henhold til databeskyttelsesforordningen (GDPR).

Du kan altid kontakte os, hvis du har spørgsmål om dine personoplysninger, ved at sende en e-mailmeddelelse til booking@exuviancekliniken.dk